z archivu píše: a jinak se vozily voj.transpurty pro zahraniční obcod ... maj. Oravec.
Technicky to vypadalo tak, že se doprovázely železniční transporty "uranu" či techniky (myslím, že občas i nevojenské) buď z výrobního závodu (třeba ZŤS Martin) na hranice, nebo tranzitující z hranic na jiné hranice. Vojáci z Brodu pod vedením poddůstojníka běžným vlakem a se zbraněmi (měli předem vyčleněná kupé) dojeli do výchozí stanice, kde transport přebrali, přičemž se ubytovali v připojeném obytném voze. Projeli republikou, po příjezdu do pohraniční stanice transport předali druhé straně, vrátili se zpět opět běžným vlakem. Pohraniční stanice byly Čierná na Tisou, Komárno, Děčín, Petrovice u Karviné, pokud si dobře vzpomínám.
Na Brodě jsem nesloužil, ale s ppor. Oravcem jsem sdílel pokoj na ubytovně :-).