od z archivu » 14 zář 2014, 22:21
Tak to je opravdu dobrý :-)) já jen VZS, který má celkem solidní znalosti a pro někoho až neskutečné zážitky-u mého psaní se jen bavíš :-)) a znalec nad znalce Libor_K, TO NEPŘEHÁNÍM, stačí číst jeho články je pochválený před nastoupeným FÓREM? Je pravdou, že dnes se člověk musí při vzpomínce nad vším pousmát i když mě ta vojna strašně sr.la a i dnes bych tohle období nejraději vymazal z paměti. Technika je něco jiného. Zřejmě jsi byl technikem. To byla zvláštní sorta kliďasů :-)) Pamatuji na rotmistra Švadlenku, jak opravoval s řidičema ta hajtry, takový prasklý spojovák, to byla lahůdka :-)) Nu a protože skoro patřím mezi "barona Prášila s družinou Černýho pera", jenže to vše je pravda, tak přidám něco z ošetrování techniky. Vrátili jsm se z vyvedení a nastal ten nejkrásnější okamžik tankysty-ošetření techniky. Osádka sice měla 4 členy, ale prostě makali jen starší vojáci. Já měl na starost optiku, spojení, interiér a to nejlepší i zbraně. Jelikož nebylo stráže schopných vojáků nazbyt, tak se u tanku sešla jen banda "blbů" a my. Řidič se hrabal v motoru, doléval olej jako do friťáku, měnil baterie atd. K pomoci mu byl nabíječ. Jednou jsem čistil kanon sám a docela dřina :-)), už jen sešroubovat ty klacky a trefit se do "smrtící díry" byla dřina. Jenže jsem tenkrát nebyl žádný "ořezávátko" :-)), jednou rukou jsem zvedal činky o váze 43kg nad hlavu ze země. A protože jsem měl uloženku, tak společně vyklepat pásy, což znamená rozebrat, natřít a složit. Dobrý,ale tenkrát se zaváděly nové-prý keramické uložení a šroubovací čepy. Žádný narážecí čep! To bylo děsný. Ovšem NUMBER ONE při údržbě získala parta záložáků. Svěřené tanky museli totálně vyčistit, jinak že jim prodlouží cvičení-standardní zastrašování. A tak se záložky snažili jako včela Mája s Vildou a motorový prostor umyli technickým benzínem :-)) a ten byl vždy v hojném počtu. Řidič skočil k rajčákům, nakopl motor a světe div se, "dragster" na pásech. Motor nasál benzínové výpary a otáčky motoru letěly nahoru jako Apollo 13. Z výfuku plamen dlouhý 3 m a všichni jen čuměli i já :-)) Po chvilce byl ovšem konec, motor dostal infarkt. Prostě naftový motor nemá rád benzínovou injektáž. Pro záložky to dopadlo dobře, ale motor byl po smrti. A pak přišlo to nejlepší, školení. Nechal si nás rumuny nastoupil technik pluku pplk. Pezolt a přikázal nám, že v případě podobné nehody máme zakrýt výfuk prknem:-)) Kde to prkno tak rychle najdeme a který vůl se má obětovat nám ovšem neřekl. Přeji hezké časy