Stránka 11

Praga V3S - přístavek

PříspěvekNapsal: 15 zář 2014, 21:57
od z archivu
Zdravím,

dostal se mi do ruky stanový přístavek k PV3S. Jak bylo řešeno jeho vytápění, popř. tepelná izolace v případě chladného/nepříznivého počasí?

Jaké činnosti se v něm dali provozovat? Napadá mě ubytování, malá jídelna nebo třeba polní pracoviště spojaře.

Re: Praga V3S - přístavek

PříspěvekNapsal: 15 zář 2014, 21:57
od z archivu
Předpokládám,že se jedná o boční stanový přístavek ,který byl součástí vybavení některých skříňových nástaveb vozidel PV3S, které měly v horní části po obou bocích skříně lištu, která zakrývala háčky na zachycení střechy a bočnic tohtoto přístřešku a krycí lišta, která byla vyklopena nahoru současně zakryla přichycení plachty a tak tvořila přirozený okap proti zatékání vody do přístřešku, jenž měl v soupravě i plachu na překrytí boku skříně s koly a tím došlo k zateplení ze strany vozidla. Později byla dodávana i podlaha z PVC. Topení bylo řešeno buď primitivně polními kamnami, přídavným naftovým topením- bufikem, nebo el. teplomety, protože zpravidla byla celá souprava vozidla zapojena na zdroj : elektro-centrálu.Pokud se pamatuji tento přístřešek se nejčasťěji používal jako štábní pracoviště u štábního vozidla,nebo rozšířené spojovací pracoviště apod.Jako prostor na spaní jsem jej nikdy neviděl.U takto upravených skříňových vozidel byl v soupravě jeden přístřešek, ovšem mohly být postaveny i dva,z každé strany jeden a jejich uchycení k zemi bylo podobné jako u stanů pomocí kolíků a kotevních lan. jafor