OT64 a OT64A

Vše co se týká tanků, obrněných vozidel, automobilů atd.

OT64 a OT64A

Příspěvekod z archivu » 15 zář 2014, 22:13

Jeký je rozdíl mezi OT64 a OT64A? Který má věž a který ne? Co jsem koukal, všude se píše něco jiného.
z archivu
 
Příspěvky: 4384
Registrován: 29 srp 2014, 16:04
Blog: View Blog (0)

Re: OT64 a OT64A

Příspěvekod z archivu » 15 zář 2014, 22:13

Původní verze OT64 byla bez věže. Později začala být montována věž a označeno to bylo jako OT64A. S vysvětlením, že OT64 A znamená autobus, tedy verze bez věže jsem se setkal až v literatuře vydané po roce 1989 a prokazatelně se jedná o chybu.
z archivu
 
Příspěvky: 4384
Registrován: 29 srp 2014, 16:04
Blog: View Blog (0)

Re: OT64 a OT64A

Příspěvekod z archivu » 15 zář 2014, 22:14

Nie je to pravda.

OT-64 je všeobecné označenie tohoto obrneného transportéru. Jeho verzie (hovoríme
výhradne o verziách používaných v ČSĽA) boli :

OT-64A je základnou verziou bez veže a bez organickej výzbroje.

OT-64A2 má streleckú vežičku a organickou výzbrojou sú dva lafetované guľomety,
KPVT kalibru 14,5 mm a PKT kalibru 7,62 mm,

OT-64R2 s R-105, resp. inou rádiostanicou typu ASTRA je VŠV pre veliteľa práporu so
spojovacím uzlom R2 na osemhrannom sokli veže má prizmatické priezory a
má organickú výzbroj ako OT-64A2

OT-64R2M je VŠV pre veliteľa práporu so spojovacím uzlom R2M (R-134, R-173
namiesto R-111 a R-112) má na sokli veže prizmatické priezory a má organickú
výzbroj ako OT-64A2

OT-64R3M a MT sú VŠV pre veliteľa pluku, so spojovacím uzlom R3M, alebo R3MT s
kódovacím prístrojom M-125 „Fialka“ nemajú streleckú vežičku, len osemhranný
sokel a za ľavým výfukom majú v bočnom pancieri dvere nastupovanie veliteľa a
dôstojníkov štábu

OT-64R4M a MT sú VŠV pre veliteľa divízie a vyššie, so spojovacím uzlom R3M, alebo
R3MT s kódovacím prístrojom M-125 „Fialka“, nemajú streleckú vežičku, len
osemhranný sokel a za ľavým výfukom majú v bočnom pancieri dvere nastupo-
vanie veliteľa a dôstojníkov štábu

OT-64 „ZDRAV“ je OT-64A v zdravotníckej úprave (v poli plnila úlohu miesta 1. pomoci
alebo sanitky)

OT-64DTP je OT-64A upravená na mobilnú Dielňu technickej pomoci (DTP). Bola
vybavená tak, aby bolo možné vykonať v poli bežné opravy, vrátane výmeny
motora, prevodovky a pod. DTP boli v prevedení zvlášť pre kolesovú techniku
a pásovú techniku (tankové).

Poliaci mali navyše ešte rôzne verzie SKOT-1 a pod., ktoré mali korbu ako R-3 alebo R4,
ale bez bočných dverí za ľavým výfukom a bojový priestor nebol rozdelený. Na týchto
transportéroch testovali protitankovú raketovú výzbroj a pod.
z archivu
 
Příspěvky: 4384
Registrován: 29 srp 2014, 16:04
Blog: View Blog (0)

Re: OT64 a OT64A

Příspěvekod z archivu » 15 zář 2014, 22:14

Jenom doplním: OT-64A (ŚKOT-1)polská verze nesla kulomet ráže 7,62mm lafetovaný na otočném čepu

a část těchto vozidel měla v zadní části střechy korby instalované

odpalovací zařízení pro dvě PTŘS Maljutka.

OT-64B(ŚKOT-2) polská verze měla kulomet 7,62 mm nebo 12,7mm na otočné lafetě na podstavci

ve střední části střechy korby,kulometčíka chránily ze zadu a z boků pancéřové štíty.

(označení OT-64B asi nebude přesné,je uváděno v některých zahraničních pramenech)

OT-64C(ŚKOT-2AP)polská verze s výzbrojí jako A2,ale ve věži z OT-62(TOPAS-2AP) umožňující náměr až +89,5 stupňů.

ŚKOT-WTP polská opravárenská verze

Dále je to pak muniční vozidlo,ukladač min,spojovací vozidlo a velitelské vozidlo, jejich značení neznám.
z archivu
 
Příspěvky: 4384
Registrován: 29 srp 2014, 16:04
Blog: View Blog (0)


Zpět na Technika ČSLA

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron