od z archivu » 15 zář 2014, 22:14
Nie je to pravda.
OT-64 je všeobecné označenie tohoto obrneného transportéru. Jeho verzie (hovoríme
výhradne o verziách používaných v ČSĽA) boli :
OT-64A je základnou verziou bez veže a bez organickej výzbroje.
OT-64A2 má streleckú vežičku a organickou výzbrojou sú dva lafetované guľomety,
KPVT kalibru 14,5 mm a PKT kalibru 7,62 mm,
OT-64R2 s R-105, resp. inou rádiostanicou typu ASTRA je VŠV pre veliteľa práporu so
spojovacím uzlom R2 na osemhrannom sokli veže má prizmatické priezory a
má organickú výzbroj ako OT-64A2
OT-64R2M je VŠV pre veliteľa práporu so spojovacím uzlom R2M (R-134, R-173
namiesto R-111 a R-112) má na sokli veže prizmatické priezory a má organickú
výzbroj ako OT-64A2
OT-64R3M a MT sú VŠV pre veliteľa pluku, so spojovacím uzlom R3M, alebo R3MT s
kódovacím prístrojom M-125 „Fialka“ nemajú streleckú vežičku, len osemhranný
sokel a za ľavým výfukom majú v bočnom pancieri dvere nastupovanie veliteľa a
dôstojníkov štábu
OT-64R4M a MT sú VŠV pre veliteľa divízie a vyššie, so spojovacím uzlom R3M, alebo
R3MT s kódovacím prístrojom M-125 „Fialka“, nemajú streleckú vežičku, len
osemhranný sokel a za ľavým výfukom majú v bočnom pancieri dvere nastupo-
vanie veliteľa a dôstojníkov štábu
OT-64 „ZDRAV“ je OT-64A v zdravotníckej úprave (v poli plnila úlohu miesta 1. pomoci
alebo sanitky)
OT-64DTP je OT-64A upravená na mobilnú Dielňu technickej pomoci (DTP). Bola
vybavená tak, aby bolo možné vykonať v poli bežné opravy, vrátane výmeny
motora, prevodovky a pod. DTP boli v prevedení zvlášť pre kolesovú techniku
a pásovú techniku (tankové).
Poliaci mali navyše ešte rôzne verzie SKOT-1 a pod., ktoré mali korbu ako R-3 alebo R4,
ale bez bočných dverí za ľavým výfukom a bojový priestor nebol rozdelený. Na týchto
transportéroch testovali protitankovú raketovú výzbroj a pod.