Zdravím všechny fandy T-72,ale i T-55/54 a samozřejmě T-34,jelikož jsem měl tu možnost s těmito tanky ,,pracovat".Na dotaz ohledně čerpadel u T-72,motor byl převzat z T-55,byl vylepšen(zmodernizován),takže mechanická.Když se vyndá motor z T-72,to samé z 55/54 a 34,tyto motory se postaví vedle sebe,budou,,skoro" stejné,rozdíly mezi nimi samozřejmě jsou,ale to je na dlouho.V příspěvcích se dotazujete,jak asi dnes fungují T-72M4CZ?,mohu odpovědět.Tak jak se vytváří něco nového,vždy jsou problémy a potíže,nic není hned dokonalé,plně funkční a bez závad,mohu říct,že jak jsem byl pesimista ohledně modernizace T-72 u nás,tak se modernizace docela zdařila,dětské neduhy se podařilo odstranit a tankisti v Přáskách jsou s CeZetama spokojeni.Netvrdím,že je tato modernizace to pravé ořechové,ale jelikož sloužím u tankistů v Přáskách a protože v době kdy se tyto T-72 modernizovaly jsem pracoval ve VOP Nový Jičín,podílel jsem se na vývoji,výrobě a zkouškách,tak vím o čem mluvím.U T-72M4CZ dochází díky zvýšené hmotnosti a velkému výkonu motoru k většímu opotřebení pásů,poj.kol,tlumičů a rozet,ovšem nový motor a aut.převodovka daly tomuto tanku takovou sílu a dynamiku při jízdě v terénu,(rozdíl v zátížení řidičů je moc velký)že ač patriot jsem na naše stařenky,je CeZeta hodně moc dobrá!!,a systém řízení palby(SŘP) se podařil vyladit,takže kluci na funkcích střelců a velitelů ohrňovali nos nad SŘP CHARLENGERU,když nám britští tankisti v Irácké Basře umožnily nakouknout do těch jejich těžkotonážních mašin.V jednom příspěvku je zmiňován prostor v T-72,přál bych vám ogaři skusit se nasoukat k řidiči do čalenčžru-otřes!!!!(měřím 186)a boj.prostor ve věži taky nic moc,do 72ky vlezu v pohodě,ale CeZeta už toho místa uvnitř má méně,jak říká už to není to!Na můj první příspěvek si myslím,že to stačí a pokud chcete se dozvědět něco o posledních tankistech v AČR a taky T-72M4CZ,najeďte si
http://www.73tankovyprapor.army.cz/ a počtěte si,jsme poslední hrstka tankistů.